La segunda semana. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Greef - WaarBenJij.nu La segunda semana. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Greef - WaarBenJij.nu

La segunda semana.

Blijf op de hoogte en volg Marloes

13 Mei 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hola todos,

Hier ben ik weer. Al weer 2 weken zit ik hier. De tijd vliegt enorm snel voorbij. Ook deze week hebben we weer veel gezien en veel leuke dingen gedaan.

Vanuit school worden er elke dag activiteiten geregeld. Dit is echt ideaal, want zo hoeven we niet alles zelf uit te zoeken :) De eerste activiteit van de week was de 'tutoría'. Dit is een soort bijles na school waar je naartoe kunt als je vragen hebt. Nou.. dit had ik natuurlijk wel, aangezien ik het heel lastig vind om de verschillende verleden tijden te onderscheiden. Het was in ieder geval leerzaam. De rest van de dag niet meer veel gedaan. Tja, de was, dat moet ook gebeuren. Gewoon ouderwets, met de hand. Gelukkig heb ik een kast vol kleren bij me, dus vaak hoef ik niet te wassen.

Dinsdag hadden we ook weer eerst school. Deze week zou er eigenlijk nog een jongen in de klas komen, maar die had blijkbaar geen zin, want we zaten al 2 dagen met z'n 2en in de klas. Ideaal! Op deze manier kan ik veel meer vragen stellen en praten. Na school gingen Linda en ik met 2 andere meisjes/vrouwen van school lunchen. De een komt uit Amerika en de ander uit Engeland. Even wennen om 3 talen te spreken. Ik was zo met m'n Spaans bezig, dat als ik Engels sprak, er Spaanse woorden doorheen deed. Valt niet mee. Na de lunch hebben we weer mee gedaan met de activiteit van de dag, La Biblioteca Nacional. Jezus, wat groot! Het is niet een van de mooiste gebouwen van BA, maar het valt wel op. En de binnenkant is ook enorm. We gingen gewoon met de lift naar de 5e verdieping, en dat was nog niet eens de bovenste verdieping, maar goed. Er was echt een zaal waar je 'u' tegen kunt zeggen. Je kunt bijna niet uitleggen hoe het eruit zag, maar ik ga het proberen.. Een aantal rijen achter elkaar, aaneensluitende 'tafels' met groene lampjes erboven en de stoelen lijken wel alsof ze voor de koningin gemaakt zijn, zo chique. Als je de foto ziet, denk je, oooh zoo. Heel apart. Daarna met de bus naar huis gegaan.

Woensdag weer naar school. Ja hoor, dit keer was de jongen er wel. Dus nu zaten we met maar liefst 3 mensen in de klas. Ik heb echt het idee dat ik enorm veel leer van deze lessen. In Nederland moet er veel geleerd worden in korte tijd, dus gaan we ontzettend snel door de grammatica heen en hier nemen we de tijd om alle opdrachten te maken. En het belangrijkste voor mij, er wordt gepraat, heel veel gepraat. Want als ik ergens moeite mee heb, is het dat wel. De activiteit leek ons niet zo interessant, dus zijn we naar huis gegaan. Toen heb ik maar huiswerk gemaakt en het boek gelezen over Argentinië over wat we nog allemaal moeten zien en doen.

Donderdag weer school gehad. Na ergens gegeten te hebben, hadden we als activiteit een fietstour. Super leuk! Met een gezellig groepje van school zijn we gaan fietsen. En de kleur van de fiets... ORANJE!! Tadaaa. De jongen die altijd meegaat met de activiteiten vanuit de school, vertelde me dat het echt iets met Nederland te maken heeft dat de fietsen oranje zijn. Geweldig! Je kon wel merken dat fietsen voor Linda en mij wat makkelijker was, want wij waren elke keer degene die mee voorop fietsten. Hebben hele mooie plekken gezien tijdens het fietsen en een mooie rustplek gehad. Na ongeveer anderhalf uur fietsen was het (helaas) afgelopen en moesten we weer gaan. We zijn nog wat gaan drinken met een stel uit Australië, die vertelde dat ze gaan en komen wanneer ze willen en waar naartoe ze willen. Dat lijkt me zo gaaf! In de Subte terug naar huis was het weer ontzettend druk en warm. Linda werd daardoor ook spierwit en ze zei dat ze duizelig werd. Hoppa, uit de subte dan! Ik moet er niet aan denken dat ze dadelijk flauwvalt. Maar eenmaal uit de subte rond het spitsuur, kom je er niet meer in! Dat werd dus lopen (we waren nog maar 1 halte verwijderd van de eindbestemming). Onderweg kwamen we erachter dat we toch wel honger hadden. Tadaaa.. MacDonalds! Je moet toch iets eten als je honger hebt.. :P Was echt een leuke dag.

Vrijdag de laatste dag op school voor Linda. Ik heb kunnen regelen dat ik nog een week lessen heb :) Dus ik ga de komende week nog 5 dagen naar school van 10 tot 1 en op maandag, woensdag en vrijdag ook nog naar het weeshuis van 2 tot 5. 'S avonds zijn we nog wat gaan drinken bij Clara.

Zaterdag hadden we al wat plannen gemaakt. We zouden om 5 uur een rondleiding hebben door Retiro en Recoleta. We wilden niet pas om 5 uur iets gaan bezichtigen, dus zijn we eerder al naar Recoleta gegaan. Hier was een marktje. Allemaal hele leuke dingen, handgemaakt, spotgoedkoop! En het weer was heerlijk! Ik heb een klein, handgemaakt portemonneetje gekocht voor ong €2,50. We zijn lekker gaan lunchen op het terras en ik kon eindelijk weer eens champginons eten (Linda lust geen champignons). Na de lunch was er een rondleiding op de Cementerio (begraafplaats). Dit is de begraafplaats waar Evita ligt, en dit was ook de grootste reden dat we hier naartoe wilde gaan. Aangezien de begraafplaats net een klein dorp is, is het bijna onmogelijk om zelf te gaan zoeken. Daarom liepen we eerst mee met een gids. Maar die praatte zo sloom en langdradig dat we besloten zelf maar naar het graf te gaan zoeken. Zoiets heb ik nog nooit gezien. Het zijn gewoon kleine huisjes waar dode mensen in liggen. Bij sommigen zie je de kisten gewoon liggen. Het ene 'huisje' is nieuwer dan de ander. Na een tijdje gezocht te hebben, hadden we dan eindelijk het graf van Evita gevonden! Daar waar de meeste bloemen lagen natuurlijk. Het graf was, in tegenstelling tot anderen, redelijk klein voor iemand die zoveel betekent heeft voor het land. Dit kwam omdat ze bij de rest van haar familie ligt en zij hadden niet zoveel geld voor zo'n enorm groot graf. Maar het was wel mooi! Daarna hebben we een rondleiding gehad van een gids rond de wijken Retiro en Recoleta. We begonnen bij Plaza San Martín en eindigden bij het Cementerio in Recoleta. Tussendoor liet de gids ons enorme paleizen zien. De Argentijnen hier laten niet zien dat ze veel geld hebben. Je ziet hier geen super dure auto's of andere dingen.

Zondag naar San Telmo geweest. Hier is elke zondag een hele grote markt. Samen met ons kamergenootje zijn we eerst naar 'La Casa Rosada' geweest om van binnen te bekijken. Enorm groot! Daarna door de markt gelopen. Heel erg lange markt. Allemaal verschillende spullen, heel leuk. We hebben alledrie een shirt gekocht met 'I love BA'. Toch een leuk aandenken voor thuis :)

We hebben ook het weekend geboekt om naar Iguazú te gaan, de watervallen. Dat lijkt me zo ontzettend mooi, ik heb er nu al zin in om naartoe te gaan. Maar dat is pas 23 mei.

Zo, dat was alweer een hele week vol met belevenissen en gebeurtenissen. De tijd gaat enorm snel! We hebben nog heel veel te zien en te doen.

¡Hasta la próxima vez!

Besos, Marloes

  • 13 Mei 2013 - 20:05

    Inge:

    Mis je zus maar nog heel veel plezier en geniet ervan!
    Je hebt het verdiend!

    Liefs

  • 13 Mei 2013 - 21:07

    Pilar:

    Que lindo todo lo que contas Marloes Gracias por elegir nuestra escuela, sabemos que estas aprendiendo un monton, no solo español sino tambien como es nuestra vida, y nos pone muy contentos. Los esperamos a todos en Elebaires, Spanish Experience Program. Esta es nuestra web: www.elebaires.com y nuestra fun page: www.facebook.com/elebaires

  • 13 Mei 2013 - 21:36

    Mama:

    Wat een mooi verslag heb je weer gemaakt.
    Mis je natuurlijk ook. Maar heb nog maar veel plezier en geniet er nog van. Voor je het weet stap je weer in het vliegtuig.
    Heel veel liefs, mama. XXX

  • 13 Mei 2013 - 21:43

    Lauri:

    Haa hermana, otra vez una historia muy agradable! Multa que te allí así que te apetece y aquel momento tan super rápido, que es una buena señal (aunque esto por supuesto no fun;)). Estoy mirando adelante a su próxima historia y por supuesto a las fotos, porque todos ellos se ven muy bien!

    Mucho amor, tu hermana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 5996

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Studeren in Valencia

27 April 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: