La quinta semana. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Greef - WaarBenJij.nu La quinta semana. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Greef - WaarBenJij.nu

La quinta semana.

Blijf op de hoogte en volg Marloes

05 Juni 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hola todos,

De vijfde en een na laatste week is ook weer voorbij! Voordat we naar Iguazú gingen, dachten we al dat de tijd daarna snel zou gaan. En jawel hoor! De week vloog weer voorbij alsof het niks is. Deze week zou het laatste weekend zijn die we hebben om nog de leuke markten af te lopen. Dus dat hebben we gedaan, en nog veel meer natuurlijk!

Dinsdag hebben we eerst maar eens flink uitgeslapen, aangezien we nog moe waren van de lange busreis van Iguazú. Gelukkig hadden we niks op de planning staan, want het regende dat het goot! Zelfs de hagelstenen kwamen naar beneden vallen. Het leek wel avond, zo donker was het! Goede reden om binnen te blijven en de foto's van Iguazú uit te zoeken. Ik heb voor school ook maar meteen een 'Photostory' gemaakt van de foto's van Iguazú. Weer een opdracht klaar! Verder heb ik lekker uitgerust. Is ook nodig op z'n tijd.

Woensdag was het weer tijd om naar het weeshuis te gaan. Deze keer waren er meer kinderen dan anders, omdat er een aantal ziek waren. En die kleintjes gaan dan zo fijn in je gezicht hoesten, zonder de hand voor de mond. Op 't laatst weer een aantal kinderen naar school gebracht en toen konden we al weer naar huis. Daarna maar weer een paar kleren gewassen, want dat doen de kaboutertjes hier ook niet. En boodschappen gedaan, aangezien we helemaal niks meer in huis hadden. Daarna zijn we naar een soort reisbureau gegaan, omdat we donderdags naar Uruguay wilden gaan. Eenmaal bij dat reisbureau, kwamen we erachter dat we onze paspoorten vergeten waren. Niet zo slim! Toen maar even over de winkelstraat gelopen en een paar winkels binnen gelopen.

Donderdag konden we weer lekker uitslapen. Vandaag gingen we nog een keer naar de wijk La Boca, omdat het de vorige keer regende. Gelukkig was het vandaag wel mooi weer en hebben we mooiere foto's kunnen maken. Eerst zijn we weer een paar winkeltjes binnen geweest en hebben we allebei een warme trui van La Boca gekocht. Daarna zijn we weer bij hetzelfde tentje gaan eten als de vorige keer, en ze herkenden ons ook nog! Een heerlijke pizza, met champignons :), gegeten. Daarna nog over het marktje gelopen en zijn we doorgelopen naar La Bombonera, het voetbalstadion van Boca Juniors.

Vrijdag zijn we weer naar het weeshuis gegaan. Inmiddels was ik ook snotverkouden geworden van die kinderen. Toen we binnenkwamen, kwam er meteen een meisje op ons afrennen en een knuffel geven. Wat een verschil met de eerste week! De rest van de dag was het meisje niet van mijn zijde geweken. Na het weeshuis zijn we naar een museum geweest, museo Evita. Dit museum heeft allerlei dingen die met Evita Perón te maken hebben/hadden. Best interessant! Veel foto's gemaakt.

Zaterdag begon ons laatste weekend in Bs As. In de 2e week waren we naar een leuk marktje in Recoleta geweest en daar wilden we graag nog een keer naartoe. Dus daar hebben we nog een aantal souvenirs gekocht zoals een poster van El Caminito en een puzzel van Zuid-Amerika. Tussendoor nog heerlijk op een terrasje gezeten, wat hebben we het slecht. Na de markt nog een keer naar de winkelstraat gegaan, omdat we woensdag niet alle winkels hadden bezocht. Maar ik heb, gelukkig voor mijn bankrekening, niet veel gekocht.

Zondagnacht weer slecht geslapen, omdat ik zo verkouden was en last van mijn keel had. Voor de laatste keer met de hand gewassen, lang leven de wasmachines! Daarna naar de grote markt in San Telmo geweest. Daar heb ik ook nog een aantal souvenirs gekocht. Kan niet missen!

En nu gaat onze laatste week al in! Ik vind het niet erg om zaterdag weer naar huis te gaan. Het is wel mooi geweest nu. Er staan nog wel een aantal dingen op de planning zoals weeshuis, Uruguay en een dierentuin waar je leeuwen e.d. kunt aaien. Op naar de laatste week!

¡Hasta la última vez!

Besos, Marloes

• 06 Juni 2013 - 08:12

Mama:

Weer een leuk verslag van je. Nu de laatste week alweer, het gaat nu snel. Vind ik niet erg, 't is mooi geweest. Wil je weer lekker kunnen knuffelen. Geniet nog wel van deze laatste daagjes. Misschien zaterdag nog even skypen en anders tot zondag! Liefs, mama

• 06 Juni 2013 - 14:23

Yvonne:

Tsss luie kabouters daar dan!
    Veel plezier nog de laatste daagjes!

P.S. let wel op, leeuwen bijten harder dan katten ;)

• 08 Juni 2013 - 08:11

Lauri:

Leuk verhaaltje! In ieder geval een heel goede reis en ik zie je morgen :D.

xx