La tercera semana. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Greef - WaarBenJij.nu La tercera semana. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Greef - WaarBenJij.nu

La tercera semana.

Blijf op de hoogte en volg Marloes

20 Mei 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hola todos,

Mijn derde week zit er weer op. Al mijn belevenissen zie je hieronder. Veel leesplezier!
Maandag voelde ik me helaas wat ziekjes, dus was ik niet naar school en het weeshuis geweest. Ik heb de hele dag aan school opdrachten gewerkt. Tja, je moet toch je tijd vullen. Linda was wel naar het weeshuis geweest en toen ze thuis kwam vertelde ze een verhaal dat het nog niet allemaal is zoals we gedacht hadden. Joepie, en dan moest ik woensdagmiddag daar nog naartoe gaan.
Dinsdag kon ik gelukkig wel weer naar school. Deze week een andere leraar, Martín. Hij is echt heel grappig. En deze week zitten we met z’n 2en in de klas, dezelfde Amerikaan als vorige week en ik. Super fijn! Zo kan ik goed mijn spreken oefenen zonder dat ik elke keer naar het Nederlands omschakel. Soms wijken we helemaal af van de lesstof omdat we allemaal onze eigen ervaringen aan het vertellen zijn. Wel grappig om te horen hoe het er in Nederland anders aan toe gaat dan in andere landen. De verschillen in sommige dingen zijn heel groot. Na school ben ik met Linda naar Teatro Colón gegaan. Dit is een enorm gebouw waarin concerten e.d. worden gegeven. We hadden een (Engelse) rondleiding door het hele gebouw. Het gebouw ziet er van binnen (ja, ook van buiten) heel indrukwekkend uit. Het mooie is, heel veel materialen die voor het gebouw gebruikt zijn, komen niet uit Zuid-Amerika, maar uit Europa! Voel ik me er toch ook een beetje bij betrokken, haha. Er was ‘een gouden gang’ die echt super mooi was. Als laatste zagen we de ‘grote zaal’ waar de voorstellingen gegeven worden. Die stoelen zitten comfortabel! De gids vertelde ons dat er verschillende ‘rangen’ zijn. De 4e ring, was alleen toegankelijk voor vrouwen, alleen staanplaatsen. De ring daarboven was alleen toegankelijk voor mannen, ook alleen staanplaatsen. Heeeeelemaal onderin, en dan bedoel ik zeg maar half onder de grond, daar moesten de weduwen staan. En die moesten maar door een soort tralies heenkijken. De rondleiding was echt geslaagd. Daarna zijn we nog een drankje gaan drinken op een terrasje en naar huis gegaan.
Woensdag ging ik weer eerst naar school. Elke dag leer ik steeds meer praten. Ik merk ook aan mezelf dat ik steeds meer durf en dat ik zelfs fouten durf te maken. Daarna moest ik meteen door naar het weeshuis, omdat ik daar om 2 uur moest zijn. Gelukkig was ik ruim op tijd. Zo’n ervaring heb ik echt nog nooit meegemaakt! Ga er maar even voor zitten.. Ik kom binnen en wordt vrolijk begroet, niks aan de hand. Maar meteen wordt er gezegd dat ik maar naar binnen moet gaan om met de kinderen te spelen, ik had mijn jas en tas nog niet weggehangen. Toen de eigenaar die aanpakte kon ik aan de slag. Ik loop naar binnen en overal rennende en schreeuwende kinderen, waar ben ik aan begonnen dacht ik! Het gebouw heeft een soort gang en dan zitten rechts eerst allemaal slaapkamer en aan het einde is een speelkamer. Ik ging dus naar de speelkamer waar allemaal kindjes zaten te spelen. Meteen kwam er een meisje van een jaar of 3/4 aan me hangen en nam me mee naar het rek met allemaal boeken. Ze wilde lezen, oké, na 5 boekjes in mijn handen gehad te hebben, had ik eindelijk de juiste te pakken. Ik ging op de bank zitten en dat meisje ging meteen languit op mijn schoot liggen, terwijl ik begon te lezen. Na 1 zin gelezen te hebben, was het meisje er al klaar mee en ging op zoek naar een ander boekje, en weer een ander boekje. Poging 2 om een boekje te lezen, meisje weer languit op mijn schoot, heerlijk met haar vieze schoenen op mijn (lichtgele) broek, die intussen lichtzwart was geworden. 2 minuten later moest het meisje ineens plassen, dus ik mee naar de wc, wil ze haar broek niet naar beneden doen, tja is toch wel makkelijk als je dat wel doet. Na 5 minuten zat ze dan eindelijk op de wc, ik haar handen vast. Meisje van de wc, wil ze haar broek niet omhoog doen. Pfff, vrouwen! Eindelijk die broek omhoog, ging ik terug naar de speelkamer. De andere vrijwilligers spraken bijna niet tegen me als ik ze wat vroeg. Toen ik in de speelkamer op de bank zat kwam hetzelfde meisje met 2 andere meisjes van een jaar of 3/4 naar me toe. Een meisje vertelde me wijs, dat ik lelijk was, zo’n 3 keer achter elkaar! Tja, het is dat een 3-jarige was.. maar anders! Haha. Ik heb alleen maar een beetje rondgelopen en beetje meegeholpen met huiswerk maken, maar het was totaal niet wat ik er van verwacht had. Wel jammer, want ik keek er wel naar uit. Hopelijk is het de volgende keer beter.
Donderdag had ik natuurlijk ook weer school. Al bijna mijn laatste lesdag  Zo jammer! Maar goed, aan al het goede komt een eind. Na school zijn Linda en ik naar Jardín Zoológico geweest, dit is gewoon een dierentuin. In deze dierentuin lopen allemaal beestjes los, maar we weten niet hoe ze heten. Het lijkt op een mix van een konijn en een kangoeroe. Ik vroeg het de volgende dag aan mijn leraar en zelfs hij wist niet wat het waren :p haha. Maar was wel heel leuk om een keer gezien te hebben. Het nadeel van met zoveel man in een huis wonen is dat internet soms super traag is. En af en toe hebben we gewoon helemaal geen internet. We hadden tot half 9 helemaal geen internet gehad, dan merk je pas hoeveel je het nodig hebt, vooral hier. Ik wilde nog een keer met Koen skypen voordat hij het weekend wegging, maar voordat ik dus internet had, lag hij al te snurken, balen! Dat zijn momentjes waarvan ik denk, grrr, thuis is dat (meestal) beter. ’T Hoort erbij, maar het is op dat moment wel even vervelend.
Vrijdag mijn allerlaatste lesdag gehad op school! Ik vind het nog steeds jammer dat ik hier niet voor alle weken heb kunnen leren, want ik leerde er elke dag iets nieuws. De mensen van de school zijn super aardig en behulpzaam. Ik heb in deze 3 weken op school echt enorm veel geleerd, niet alleen qua grammatica, maar vooral het durven praten en fouten durven te maken. Ik kon hier de tijd nemen als ik ergens even niet uitkwam en als ik een fout maakte, wees de leraar mij erop en kon ik verbeteren. Ideaal! Na de laatste les nog allemaal foto’s genomen, want er waren nog een aantal meer de laatste keer. Ze vroegen ook of ik voor de camera iets wilde zeggen over wie ik ben en wat ik geleerd heb op de school. Heel leuk! ’s Middags zijn we met huisgenootjes naar La Calle Florida gegaan, dit is een grote winkelstraat. Ik heb 1 winkel gezien die in Europa ook bekend is, en dat is de Zara, voor de rest geen een bekende winkel. Toch leuk om even doorheen gelopen te hebben. Daarna nog even naar een overdekt winkelcentrum geweest omdat een huisgenootje iets moest hebben. Daar kan ik ook wel een paar uur rondlopen. Anders dan Europa, maar wel heel leuk. ’s Avonds gingen we uit eten met een aantal mensen van de school, want het was de laatste dag van iemand. Om 9 uur zouden we bij het restaurant El Club de la Milanesa zijn. Stipt om 9 uur waren we bij het restaurant en vertelde de vrouw van de school dat we 40 minuten moesten wachten voordat we aan tafel konden.. pfff! Ik had hongerrrr! Uiteindelijk zaten we om 10 uur aan tafel. We hadden eerst met z’n allen nachos met kaas besteld en we kregen natuurlijk brood. Daarna kon je van de menukaart kiezen of je vlees, vis of kip wilde. Dan kon je kiezen wat je op je eten wilde hebben. Ik had kaas, room, spekjes en natuurlijk champignons! We kregen ons bord.. ik heb nog nooit zo’n groot stuk vlees gezien wat helemaal alleen voor mij was! Jeetje.. dat zou ik nooit van mijn leven op kunnen. Als Koen er was geweest wel want dan geef ik de rest gewoon aan hem, maar ja, die is er niet. Het was echt suuuper lekker! Maar inderdaad, te groot voor mij en bijna alle anderen. Zou er echt nog wel een keer willen eten. Na het eten zijn we nog even naar een bar gegaan met z’n allen, maar daar zijn we niet lang gebleven.
Zaterdag hebben we eerst heerlijk uitgeslapen. Ik slaap steeds beter hier. Thuis kan ik in het weekend bijna niet tot 11 uur in mijn bed blijven liggen, maar hier lukt dat makkelijk. En nee, dat is niet omdat ik pas om 4 of 5 uur thuis kom. Op de een of andere manier is het denken in het Spaans, praten in het Spaans en alle indrukken die ik hier op doe, heel vermoeiend. Maar goed dat ik in het weekend zo lang kan uitslapen. Na rustig de dag begonnen te hebben, zijn we naar La Boca gegaan. Helaas zat het weer nog niet echt mee, want er was kans op regen. Als eerste hebben we in een cafeetje gezeten, waar we lekker warme chocomel gedronken hebben. Hier doen ze het anders dan in Nederland. Ze maken eerst gewone melk warm en doen er daarna gewoon echte chocola in, wel grappig. En lekker! Vervolgens gingen er ook nog tangodansers dansen recht voor onze neus. Wat een cultuur! Zoiets kom je dus never nooit tegen in Nederland. Daarna mochten we nog op de foto met de tangodanser en moest ik allemaal poses aannemen. Was heel grappig. We zijn nog een beetje de wijk doorgelopen en klein marktje gekeken, maar het begon wat harder te regenen en we kregen het koud dus zijn we maar naar huis gegaan. Volgende keer beter.
Zondag heb ik eerst de was gedaan, want dat moet ook gebeuren. Daarna ben ik eens flink aan de slag gegaan met wat opdrachten voor school. Later op de middag zijn we met bijna alle huisgenoten naar La Casa Rosada gegaan, het huis waar de president werkt. We hebben een rondleiding door het huis gehad. Het is heel groot en heeft mooie decoratie. Leuk om gezien te hebben. La Feria del San Telmo was ook weer, dus zijn we nog daar overheen gelopen met z’n allen en daarna zijn we naar huis gegaan.

Weer een hoop gezien en geleerd. Ik kan niet geloven dat ik al op de helft zit! Het lijkt wel gisteren dat ik zei dat ik al 2 weken hier zit, en nu zijn het er opeens 3. Aankomende donderdag gaan we naar Iguazú, de watervallen, t/m maandag. Daar heb ik echt super veel zin in! Alleen jammer van de busreis die ongeveer 16-20 uur duurt. Flink wat reispilletjes innemen dus. Maar daar vertel ik volgende week over!

¡Hasta la próxima vez!

Besos, Marloes

  • 20 Mei 2013 - 08:33

    Je Oudste Zus:

    Weer een mooi verslag zus. Geniet er nog van en tot over 3 weken!

    Liefs

  • 20 Mei 2013 - 09:35

    Mams:

    Hai moppie,

    Net zoals je oudste zus zegt:weer een mooi verslag. Jammer dat school afgelopen is en dat het niet super is in het weeshuis. Maar je hebt nog leuke dingen in het verschiet dus probeer daar aan te denken en GENIET! Voor je het weet zijn de resterende 3 weken om en staan we weer met z'n allen op Schiphol om je te komen halen.

    Liefs, mama

  • 20 Mei 2013 - 09:36

    Lauri:

    Een leuk verhaal en ook weer mooie foto's op Facebook! Geniet er nog maar lekker van! En heeeeeeel veeeeeel plezier bij de watervallen! Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

    Liefs

  • 20 Mei 2013 - 09:58

    Mies:

    De beestjes in de Zoo, dat zijn Mara's ! :-)

  • 21 Mei 2013 - 21:43

    Hanneke & Tiny:

    Ha Marloes,

    Wat een verslag daar moet je even voor gaan zitten, maar leuk om het allemaal te lezen wat je daar allemaal doet.
    En voor je het weet ben je weer in Beekendonk, en kun je je papa en mama en de rest van de fam weer in de armen sluiten. En natuurlijk niet vergeten je manneke Koen.
    Maak er wat moois van nog de komende 3 weken.

    Gr Tante Hanneke & Tiny

  • 28 Mei 2013 - 16:33

    Rikie:

    Hoi Marloesje,

    Je hebt heel wat te doen. Fijn dat je het op school zo leuk vindt. Is zeker wel eens anders geweest??
    Ze zeggen dat kinderen de waarheid spreken maar dat is niet zo hoor; je lijkt toch op mij. Nou dan, dan klopt er niks van van wat ze zeggen. Nog heel veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto's van de watervallen. Tot over een paar weekjes.

    Hasta la vista(das het enigste wat ik kan, weet nog eens niet of het wel goed spaans is.)


    xx, Rikie en Ed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 22 April 2013
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 5998

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Studeren in Valencia

27 April 2013 - 09 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: