De eerste week. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Greef - WaarBenJij.nu De eerste week. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Greef - WaarBenJij.nu

De eerste week.

Blijf op de hoogte en volg Marloes

05 Mei 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hola todos,

De eerste week zit er al op. Wat gaat de tijd snel als je het naar je zin hebt! Er zijn in de tussentijd al weer heel wat dingetjes gebeurd.

Op Koninginnedag moesten wij natuurlijk gewoon naar school. Gelukkig was het maar voor 3 uurtjes dus we konden nog even genieten van het mooie weer en de mooie stad. We hebben Plaza de Mayo bekeken. Een belangrijk plein/parkje in de stad waar allemaal 'belangrijke' gebouwen om heen staan. 'La Casa Rosada' is echt roze! Haha. 'S avonds was het hier natuurlijk 'Koninginnenacht' bij de Nederlandse Ambassade. Met Charlotte (Klasgenootje) en Clara (kennis van ander klasgenootje) en Linda natuurlijk zijn we eerst bij een tentje gaan eten. Een heeeeerlijk broodje hamburger gehad ^^ Daarna zijn we met z'n vieren naar het feest gegaan. Als eerste leek het een beetje saai, met veel 'oudere' mensen. Ik viel letterlijk bijna in slaap, totdat de muziek wat harder werd gezet en ander genre. Uiteindelijk was het een mooi fisje! :)

Woensdag hadden we (gelukkig) vrij van school, omdat het de Dag van de Arbeid was. Hier is dan iedereen vrij. (leuke regel trouwens) Dus na lekker uitgeslapen te hebben, zijn we weer naar Plaza de Mayo gegaan. Daar bleek een heel georganiseerd iets te zijn. De mensen waren aan het protesteren. Na Plaza de Mayo zijn we naar Avenide 9 de Julio geweest, de breedste straat ter wereld! Hij is echt breed! Helaas was het wel een beetje bewolkt.

Donderdag gewoon weer naar school. Ik leer hier echt veel. Vooral omdat hier heel rustig op de stof ingegaan wordt. Het scheelt ook erg dat we maar met 3 in de klas zitten, want nu vraag je eerder naar een betekenis of zeg je eerder dat je het niet begrijpt. Er wordt in de klas ook veel meer gepraat en dat is voor mij ideaal! Na school zijn we naar het weeshuis geweest waar we volgende week beginnen met vrijwilligerswerk. Het was nu al indrukwekkend en dan werken we er nog niet eens. Het was best groot, maar het gebouw zag er redelijk oud uit. Ik heb wel veel zin om daar te gaan werken.

Vrijdag regende het enorm hard, dus we besloten met de metro naar school te gaan. Dat hebben we geweten.. Als we naar school moeten, moeten we 1 keer overstappen. Bij de eerste metro was er niks aan de hand, maar kom je bij de 2e metro dan is het proppen geblazen! Als je weet hoe het er in Azië aan toe gaat met de treinen (dat iedereen er in geduwd wordt). Zo ongeveer is het hier met de metro, alleen duwt iedereen zichzelf er wel in. Je ziet soms dat er armen of kleren tussen de deuren zitten! Niks voor mij dus, maar ja we konden niet anders. Na een aantal metro's gewacht te hebben stonden we dan toch eindelijk in de metro, als een soort broodje Marloes. Ik hoefde me niet vast te houden, want ik kon toch nergens naartoe. Helaas door de regen hebben we de rest van de dag niet veel kunnen doen. Ik heb natuurlijk nog met mijn lieve papa geskyped omdat die weer een jaartje ouder werd. Toch fijn om weer even met de hele familie te kunnen praten en ze te zien :)

Zaterdag heerlijk uitgeslapen. Daarna zijn we naar de wijk Palermo geweest. Een rijke wijk in Buenos Aires. En wat mooi! Als eerste waren we naar het huis geweest waar 'Julia's Tango' is opgenomen. Toch grappig om even gezien te hebben. Daarna zijn we naar de Jardín Botánico geweest. Een soort parkje met allemaal boompjes en plantjes. Leuk om gezien te hebben, aangezien ze zoiets niet in Nederland hebben. Daarna naar Jardín Japonés geweest. Echt leuk om te zien! Met bruggetjes en watervalletjes. Toen we terug liepen naar de Subte (metro), stond er ineens een soort busje met daar op 'Politie en forensich'. Een paar seconden later, kwam er een lijk door de deur! In een zak! Iehwl. Heel apart om te zien. 'S avonds zijn we op stap gegaan met Charlotte, Linda, Phien (ander klasgenootje) en Clara en haar vrienden. Als je denkt dat we in Nederland laat uitgaan, dan ken je het hier nog niet! Om half 12 bij Clara afgesproken en wat spelletjes gedaan en gedronken en om 1 uur zaten we daar nog. Het is hier heel normaal om in te drinken tot een uur of 2/half 3 en dan pas naar de 'Boliche' (discotheek) te gaan. En dan gaan ze door tot een uur of 6/7/8. Om 5 uur hadden Linda en ik het wel gezien en zijn we naar huis gegaan met de taxi.

De tijd gaat echt heel snel. Ik zit hier al een week, maar heb het idee dat ik pas 2 dagen geleden hier gekomen ben. En we hebben nog zoveeeel te zien!

Nu zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte van mijn belevenissen en gebeurtenissen!

¡Hasta la próxima vez!

Besos, Marloes

• 05 Mei 2013 - 18:35

Marisja:

Heel fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt, ik mis je nu al bij emte
    Tot snel voor het volgende verhaal!

• 05 Mei 2013 - 18:50

Yvonne:

Haha broodje Marloes! :p
    Fijn dat je het naar je zin hebt! Ben wel benieuwd hoe het bij het weeshuis zal zijn!
    Veel plezier!!

• 05 Mei 2013 - 19:20

Lauri:

Wat ben jij een slijmbal zeg!!! :P Leuk verhaaltje en ben weer in afwachting van je volgende avonturen.

Xxx

• 05 Mei 2013 - 22:06

Helma En Jan:

Hai M'loeske, mooi dat je t daar zo leuk hebt! Geniet r maar lekker van. Ons menneke had vandaag ook n topdag natuurlijk. En wij ook in Wageningen. Blijf schrijven, lfs J en H.