De reis en de eerste dag. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Greef - WaarBenJij.nu De reis en de eerste dag. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Greef - WaarBenJij.nu

De reis en de eerste dag.

Blijf op de hoogte en volg Marloes

29 April 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hola todos,

Na een lange reis, zijn we dan eindelijk aangekomen in Buenos Aires. Wat een grote stad! We keken onze ogen uit toen we van het vliegveld naar ons huis werden gebracht. Je kunt niets herkennen uit Nederland. Diezelfde dag hebben we rustig aan gedaan, omdat we erg moe waren van de lange reis en het hier natuurlijk 5 uur eerder is.

Na onze eerste is ons mooie stapelbed geslapen te hebben, moesten we vroeg opstaan om naar de eerste schooldag te gaan. Na een half uur gelopen te hebben, in het toen al warme Buenos Aires, waren we gearriveerd bij de school. Wat een gebouw! Je zou niet zeggen dat daarbinnen een school zit. Als eerste kregen we wat uitleg over hoe en wat en daarna hadden we onze eerste Spaanse les. We zaten met maar liefst 3 mensen in de klas, inclusief Linda en ik. Na 3 uur les was de schooldag al voorbij en zijn we gaan lunchen, empanadas eten, LEKKERR!! Na deze lekkere lunch besloten we om uit te vogelen hoe we met de metro van school naar huis konden gaan. Uiteindelijk hebben we na lang zoeken gevonden hoe we met de metro naar huis kunnen gaan en naar school.

Even lekker op het dakterras gezeten en koffer toch maar uitgeruimd, zijn we een rondje gaan lopen door Buenos Aires om op zoek te gaan naar een grote supermarkt om te kijken wat we zouden gaan eten. Helaas lijken alle weggetjes en straatjes hier enorm op elkaar, en ja hoor, wij raakten de weg kwijt! Toen het bijna donker werd, vonden we net op tijd de goede weg en waren we heel thuis gekomen.

Het weer is hier heerlijk. Tussen de 20 en 25 graden. We lopen zo met een shirtje over straat. De Argentijnen hier lopen met een broek en lange mouwen alsof het herfst is zoals we dat in Nederland kennen! We zijn dan ook net een 'attractie' voor de Argentijnen. :-P

Ik laat snel weer wat van me horen!

Besos, Marloes

• 03 Mei 2013 - 15:57

Rikie:

He Meis,

Heel veel plezier in het verre Argentinië en proficiat vandaag met de verjaardag van je pappa.

xxx,
    Rikie en Ed